Wednesday 2 March 2011

Bedak Ronasutra

Bedak Ronasutra dihasilkan daripada mineral semulajadi tanpa bahan preservative dan wangian yg boleh merosakkan kulit. Ia juga mengandungi uv protection bagi melindungi daripada sinaran matahari. Di samping itu ia mengandungi foundation dan tidak perlu lagi memakai foundation sebelum memakai bedak ini. Ia disahkan suci dan halal kerana dihasilkan oleh orang Islam Malaysia. Bedak ini juga sesuai untuk kulit berjerawat dan berjeragat. Ia dapat menyembuhkan jerawat di samping menghalang dari tumbuh jerawat baru. Mengandungi beberapa jenis warna yang sesuai dengan warna kulit. Bedak ini tahan lama di kulit dan kulit kelihatan gebu walaupun beberapa jam penggunaan. Hasil kajian menunjukkan ia boleh bertahan sehingga 16 jam dan mengawal pengeluaran minyak berlebihan di kulit muka.
STOCK YG KAMI ADA SKRG HANYA WARNA CREAM PEACH DAN NATURAL BUFF KERANA 2 WARNA INI SAHAJA MENDAPAT PERMINTAAN RAMAI. KALAU NAK WARNA LAIN PERLU TUNGGU KAMI BUAT ORDER BARU. WARNA LAIN ADALAH WARNA AGAK GELAP. JADI SEMUA DIGALAKKAN MENGGUNA 2 WARNA INI CREAM PEACH DAN NATURAL BUFF. 


RONASUTRA



Diperbuat dari 100% tanah galian asli & bahan mineral terpilih untuk melindungi, merawat dan merapi wajah anda. Berfungsi sebagai pelindung matahari, foundation serta bedak solekan. Bebas talkum, bahan sintetik, minyak, pengawet & pewangi.
~ Melindungi kulit dari sinar UV matahari, habuk, kotoran & bakteria.
~ Merawat & mengurangkan masalah jerawat & resdung, iritasi kulit disebabkan oleh "peeling", pori kulit yang besar serta kulit berminyak/kering.
~ Sesuai untuk semua jenis kulit, umur & jantina.
~ Boleh dipakai pada waktu tidur tanpa mudarat.
~ Merapi & menyerikan wajah dengan hanya satu sapuan. Tidak perlu gunakan "foundation" berasingan. Serbuk halus & lembut, tidak kelihatan bertepung. Tahan lama & menghalang kulit dari berminyak.
~ Formula halal & suci serta bebas pewangi boleh dipakai pada waktu solat/haji.
~ Tiada tarikh luput.


o1 - Cream Peach ~ Untuk kulit cerah kemerahan




02 - Sawo Yellow ~ Untuk Kulit Cerah Kekuningan


03 - Natural Buff ~ Untuk Kulit Sederhana Kekuningan


04 - Honey ~ Untuk Kulit Sederhana Kemerahan


05 - Mocha ~ Untuk Kulit Gelap Kemerahan/Kekuningan)



Apakah Ronasutra Mineral
Foundation & Powder?

Bedak solekan lengkap yang diperbuat 100% dari bahan galian dan mineral. Ia bebas dari sebarang talkum, pewangi, pengawet, bahan kimia, ekstrak haiwan atau tumbuhan dan juga minyak. Ia berfungsi sebagai `foundation', bedak dan pelindung matahari.
Menaikkan seri dan menyempurnakan wajah anda
Tekstur bedak yang padat, tebal dan `creamy' tetapi halus menghasilkan kemasan/solekan yang semulajadi dan tidak bertepung/bertepek atau melebamkan.
Hanya perlu gunakan sedikit sahaja.
Satu sapuan mampu menyembunyikan cela, parut serta kedut halus. Kilauan semulajadi batu galian menampakkan wajah anda yang remaja, segar dan berseri terutamanya jika anda berwajah lesu dan pucat.

Tahan sehingga 16 Jam
Tidak cair, berminyak atau menyumbat pori-pori kulit walaupun dalam cuaca panas atau selepas aktiviti riadah.

Lain dari yang lain!
Formula dan kandungan yang suci, halal dan bebas pewangi. Boleh dipakai pada waktu solat atau ketika menunaikan ibadat Haji/Umrah tanpa sebarang was-was.Boleh dipakai di waktu tidur tanpa menyebabkan pemudaratan pada kulit.Warna-warna dicipta khas untuk kulit Asia (tanpa penggunaan pigmen biru yang lazimnya terdapat dalam bedak solekan lain)

Tiada tarikh luput
Boleh disimpan-pakai sampai bila-bila tanpa rosak atau ditumbuhi kulat.Sesuai untuk semua jenis kulit dan umur. Boleh digunakan oleh perempuan atau lelaki.

Hanya satu produk untuk memenuhi keperluan anda!


Cara Penggunaan :


Tips utk menggunakan mineral makeup ni. Kebanyakan daripada pengguna masih lagi tidak biasa dgn penggunaan mineral makeup. Takut kalau tersalah guna, akan mengakibatkan pembaziran & nampak kurang natural.


Menggunakan mineral make up sepatutnya digunakan bersama brush iaitu KABUKI brush. Kabuki brush ni sgt lembut, meratakan mineral powder (menutup pores dgn efektif) & menjimatkan penggunaan mineral powder. Tapi disebabkan harga KABUKI brush ni agak mahal, tak ramai yg nak melabur semata2 utk brush. But brush is one of the important factor when using mineral makeup.



  1. Sapukan moisturizer ke muka sebelum menggunakan mineral powder.
  2. Goncangkan bekas powder yg bertutup dan gunakan brush/span. Tuangkan powder melalui lubang kecil bekas tu ke penutupnya.
  3. Gunakan brush kecil (brush utk eyeshadow),untuk menutup cela atau parut dimuka anda. (Seperti guna concealer)
  4. Kemudian tekan brush (foundation brush/brush besar)atau span pada bekas penutup dan tekan hujung brush/span pada setiap bahagian seperti tengah dahi, pipi kiri kanan, dagu & hidung.
  5. Rata/Sapukan powder menggunakan brush secara sapuan bulatan (circular motion) sehingga semua powder pada muka anda telah kelihatan rata. Kalau menggunakan span, ratakan sapuan ke bawah.
  6. Anda boleh mengulang langkah diatas utk mendapatkan kemasan yg anda ingini terutamanya di bahagian bawah mata atau seluruh muka dan leher.
  7. Anda boleh juga menggunakan 2 jenis ton warna utk melakukan shading...bagi mendapatkan ton wajah serta bentuk wajah yg anda ingini:

*Selepas 20-30 mins sapuan mineral powder, kulit anda akan kelihatan lebih natural kerana minyak muka anda telah sebati dgn mineral powder ini.

*Contohnya, utk shading di bahagian pipi gunakan ton warna sedikit gelap dari ton yg digunakan pada base kulit anda. (shading gelap di tepi pipi utk efek muka sedikit tirus). Utk kulit cerah yg sgt pucat, selepas guna base 01 yg sesuai dgn warna kulit, boleh gunakan sedikit ton 02 atau 03 utk menambahkan sedikit warna kulit.
*Selepas 20-30mins sapuan mineral powder, kulit anda akan kelihatan lebih natural kerana minyak muka anda telah sebati dgn mineral powder ini.

RM48
Harga promosi kini hanya RM45 SAHAJA!!!

No comments:

Post a Comment